2/4/08

Horòscop xinès

L'horòscop xinès, a diferència de l'astrològic es basa en les llunes i no en les estrelles. Segueix un cicle de 60 anys, ja que consta de 12 animals i 5 elements.

Per exemple, els nascuts el 1976 som dracs i tenim l'element foc. Llavors, en funció de l'hora que vas néixer, també tens una mena d'ascendent que seria el que et diferenciaria de la resta de dragons foc de la teva quinta...

M'ha vingut al cap explicar tot això perquè se'm va ocórrer que podia presentar la nostra professora de xinès, soltera i sense xicot, a un amic meu xinès que des que es va divorciar no ha tornat a tenir parella. El cas és que aquí Xina encara és molt comú fer de celestina...

Quan, via messenger, vaig parlar al meu amic de la meva professora, em va començar a demanar quants anys tenia, quina alçada, d'on era, etc, etc. Algunes preguntes les sabia, però altres, com l'edat, no. El següent dia que vaig tenir classe de xinès li vaig demanar a la professora quin animal era de l'horòscop xinès (és una manera indirecta de saber els anys que té) i em va dir que mico. O sigui, que és del 1980.

Lo bo del cas és que el meu amic és tigre, nascut el 1974. Jo vaig pensar que 6 anys era una bona diferència d'edat, i a més, com que tots dos són de dongbei (nord-est de la Xina) i tenen alçades compatibles, ja em veia anant aviat a casament. Però...quan li vaig dir que la meva professora era mico...em va dir que la parella tigre-mico era una de les majors incompatibilitats de l'horòscop xinès!

Tot i que el meu amic encara hi creu força en aquestes coses, ha estat d'acord en quedar tots plegats per sopar. Al final, com ell diu, si de tot això només en surt una amistat, també valdrà la pena! Hem quedat aquesta nit...

Com a curiositat afegir que no és pas tan estrany que el meu amic encara hi cregui, en l'horòscop, ja que a la Xina aquesta creença està molt estesa. Per exemple, l'any passat era l'any del porc, que es considera un dels millors animals de l'horòscop (se li atribueix, sobretot, la capacitat de fer diners). En una societat pseudocomunista on el capitalisme està fent estralls, aquesta característica és molt apreciada, i per això, l'any passat hi va haver una mena de baby boom. Recordeu que les parelles xines només poden tenir un fill, i, per tant, s'hi miren molt, a l'hora d'intentar crear l'ambient més propici per tenir una futura estrella a casa. De fet, tota aquesta generació de fills únics reben el malnom de "petits emperadors", de lo mimats que acaben sent...

2 comentaris:

Marc ha dit...

Heu d'explicar com va anar la cita! Han tornat a quedar? Són compatibles o no?

dani i marta ha dit...

No hi va haver sort! El meu amic és tan tradicional, que la meva pobra profa hi tenia poc a fer: ja estava condicionat!! I això que ella, quan el va veure em va dir que no estava gens malament! I que si no era per ella, estava pensant en una amiga amb la que sí que serien compatibles. Però es veu que l'amiga, quan va saber que aquest era taaaan maniàtic amb aquestes coses, també se'n va desdir! Siejqueeeee...