12/5/07

太极拳 (TAICHI)

Aquest post va dedicat a en Marc, la Idoia, i el seu profe de Taichi...perquè, sabeu què? el taichi i el taichichuan no és el mateix! Resulta que el taichi (que en pinyin s'escriu tàijí i que en xinès s'escriu 太极) és el nom general que rep la pràctica d'aquestes arts marcials (en versió suau, però no deixen de ser arts marcials...el mateix que fan els shaolin, però en plan tranquis).
El taijiquan (taichichuan en el nostre alfabet) és el taiji que es fa amb les mans buides, el taijisan és el que es fa amb un vano a la mà, i el taijiqian és el que es fa amb una espasa. I llavors encara hi ha el mulansan, que és una coreografia amb els passos del taiqisan, però amb una musiqueta diferent...
Que com ho sé? Doncs perquè avui, que és dissabte i que no tenia classe, m'he llevat a 1/4 de 7 per anar a fer dues hores de taichi!! I després em direu que m'agrada dormir!! Mireu, mireu...





Les dues primeres fotos són de quan feiem taijisan i les dues últimes una meva amb la profe ensenyant-me un dels passos i una amb la profe i l'Emma (ella en practica cada dia al parc que hi ha a baix al seu edifici, i per això jo avui m'he apuntat!).