5/8/08

Una altra visita en pocs dies!

Que va venir la Mart!! Ja em comença a fallar la memòria (l'edat...i que la pendona de la Mar no em donava les fotos...fins que les hi he robat del pc!!), però diria que en Josep va marxar un dimecres i el dissabte arribava la Marona petitona!

La vaig anar a buscar a l'aeroport, i, com que aquell dia feia solet, fet força insòlit, no la vaig deixar ni descansar i vam anar de pet cap a la gran muralla. Me la imatxinava més gran!!
D'allà vam tornar cap a la civilització, i vam anar al carrefour...començaven les compres! Quanta geeeeeent...I quina soooooooon....

Al dia següent la vaig portar a un mercat d'antiguitats força gran, Panjiayuan. Això sí, després de l'experiència amb el 3r anell amb en Josep...vam agafar un taxi! D'allà vam haver de tornar a casa a buscar el passaport, ja que era l'últim dia que podia recollir les entrades dels jocs, a Wanfujing. I allà, vam ser testics d'una demolició d'un edifici....quanta poooooools!! Una estoneta després, i com a bona guiri, la Mart es va jampar un escorpit. Total, ben fregidet...
D'allà vam anar a Houhai on la Mar es va quasi estrenar amb els palets xinesos, però com que el que vam demanar no ens va acabar d'agradar no vam triomfar gaire...

Una altra de les coses més típiques de Beijing és la plaça Tiananmen, i vam anar-hi al dia següent. Allà li vaig ensenyar a la Mar l'entrada de la ciutat prohibida, amb el típic retrat d'en Mao i després, tot xino xano vam arribar fins el parc del darrera la ciutat prohibida, des d'on pots veure la immensitat de l'espai on vivia l'emperador i la seva família.
Com que feia pinta de ploure, d'allà vam anar al mercat de la seda a començar a prendre vistes pels múltiples regals i d'allà, ben cansades, a fer un massatge de cap a peus. De fet, menys el cognom, em sembla que ens ho van remenar tot...i ben a gust que ens vam quedar! Tant, que d'allà vam decidir anar al meu taiwanès preferit, per acabar de completar el dia. I que bo que era tot!Com que em vaig agafar el pont de Sant Joan al matí següent encara vaig poder acompanyar la Mar al temple del cel. Feia força que no hi anava, i la veritat és que la rehabilitació que han fet de cares als jocs els ha quedat ben bé...
La resta de dies que la Mar va passar a Xina els va aprofitar per anar a veure la resta de la llista quasi inacabable de coses que hi ha en aquesta ciutat: la ciutat prohibida, el temple d'estiu, la torre de la campana, el temple Lama, etc. Quan sortia de la feina la trucava i l'anava a veure i prendre alguna cosa amb ella, o bé anàvem a sopar.
I quan en Dani va arribar de Sud-Àfrica vam anar a fer l'activitat típica que ens faltava: menjar ànec!! Bé, això i el que més fan els xinesos que vénen a Beijing de turisme últimament: visitar l'estadi olímpic!
Com a última excursió vam anar a veure unes gorgues que ens havien de recordar el senyor dels anells...però després d'haver estat a Nova Zelanda (oooooole) i a sobre amb la música maquinera xunga xarnega xina de fons, allò va ser més aviat un fiasco. Això sí, vam riure!
I com que tot lo bo s'acaba...vaig acompanyar la Mar a l'aeroport (i amb les presses d'última hora una mica més i perd l'avió, pobreta!! Sorry!!) i ella va tornar cap a la nostra estimada Catalunya, mentre nosaltres ja pensàvem en els pocs dies que ens quedaven per venir a prendre una mica el sol!