16/4/07

QUE EN FAIG 31!!!!

Una de les poques diferències que ha tingut aquest aniversari respecte altres que he passat a casa és que aquí la majoria de gent no m'ha dit per molts anys, sinó sheng ri kuai le! I que aquest cop no n'he fet pocs, sinó unes miques més...31! glubs!

Una curiositat d'aquí la Xina. Quan fas un regal d'aniversari a un xinès, aquella persona no desembolicarà el regal ni l'obrirà davant teu. Això fa que et quedis amb el dubte de si el regal els ha agradat o no....fins que normalment et truquen i et diuen: gràcies!!! m'ha agradat molt!! Es veu que és de mala educació obrir-lo davant la persona que et fa el regal! Per això quan avui la Linda m'ha regalat una caixeta de vidre per posar les joies que estava molt ben embolicada li he demanat si li feia res que l'obrís a davant seu...i m'ha dit que no! Jo no me'n podria pas estar!! La LiCong, molt mona, m'ha regalat un pot ple de prunes, que m'encanten (i amb la fibra que porten...). Ah, i en Dani ha anat sol! a comprar un ram de 31 roses vermelles...i se n'ha sortit!! Jejeje...m'hauria agradat veure'l per un foradet! De fet, l'altre dia vam demanar-li a la meva ex-profa si li volia donar classes (té gel·los que jo sé més xinès que ell... ; )), però va anar trobant excuses fins que vam deduir que no li interessava...què hi farem, en buscarem un altre!

Ah, una altra cosa curiosa. Sabeu què fan els xinesos quan es cremen els dits (per exemple agafant un plat calent)? Nosaltres ens bufaríem els dits o, a vegades, els posaríem sota l'aigua freda, oi? Doncs ells s'agafen el lòbul de l'orella! Ahir vam anar a dinar amb un xinès i ho va fer, o sigui que li vaig demanar per què l'orella...la seva lògica és que l'orella no és gaire sensible (pq és cartílag) i per tant, no sent tant el mal. O sigui que se l'agafen per transmetre la calor a un lloc que no sigui tan sensible...curiós, eh?

Va, penjo la foto dels companys d'oficina que avui també m'han regalat un pastís d'aniversari!!
Quan l'Emma em passi les fotos de la classe de xinès (avui hem anat a dinar) també les penjaré, OK?